Lachgas

NX Nitrous Express lachgas injectie

nx
DBM levert voor bijna elke auto een geschikte lachgasset, hierbij zijn vermogenswinsten totwel 150pk haalbaar. DBM is importeur van NX Nitrous Express lachgas systemen.

Wat is lachgas injectie?

Tussen de vele goede prestatie verhogende produkten die verkrijgbaar zijn in de markt, zijn er maar een paar die in de buurt kunnen komen van dramatische vermogens verhoging van een van onze NX systemen.

Onze ervaring door de jaren heen, heeft ons geleerd dat liefhebbers van veel vermogen erg enthousiast zijn over de mogelijkheid om het vermogen tussen 10 en 150pk te verhogen binnen een paar uur.

Een motor werkt op brandende benzine dat uitzet en de zuiger naar beneden duwt. Wil je meer pk’s produceren verbrand dan meer benzine zodat de zuiger met een grotere kracht naar beneden wordt geduwd. Klinkt makkelijk maar zo makkelijk is het niet.

Er zijn verschillende factoren die het verhogen van het vermogen complex maken.We zullen het over de meest simpelste hebben.

Ten eerste, benzine heeft zuurstof nodig om te verbranden. Wil je dat de motor meer benzine verbrand dan zul je ook meer zuurstof moeten toevoegen. In de praktijk is het verhogen van motorprestaties het verhogen van het vloeien van de benzine en zuurstof.

Nokkenassen, grotere carburateurs of kleppen, inlaat spruitstuk, uitlaatstuk, supercharger, turbocharger en nitrous oxide zijn duidelijke voorbeelden van hoe lucht voor een motor meer pk (meer lucht er in stoppen om meer benzine te kunnen verbranden) kan leveren. Nitrous oxide systemen zijn hoogst waarschijnlijk de meest effici├źnte manier om het vloeien van lucht en benzine te vergroten.

Het hierboven beschreven proces is de hoofd reden waarom nitrous systemen zo’n grote pk verhoging produceren. Een andere basis factor is de verdamping van benzine. Benzine, net als andere race brandstof, verbrand niet in vloeibare toestand. De benzine moet omgezet worden in damp om te verbranden. Motorwarmte en benzine verdeling zijn de sleutelwoorden in het snel genoeg accelereren van het verdampingsproces om pure benzine te veranderen in damp bij 8000 toeren per minuut.

Een specialiteit van DBM Engineering is het brengen van pk’s onder een drukknop. Power uit de fles! Complete sets leverbaar voor elk type motor en elk aantal cilinders.

Technische feiten

nitrous

 

 

 

 

 

 

 

 

Een set begint als basis met 30% vermogenstoename. Werking is de som uit koeling van de aangezogen lucht (gaskookpunt – 90┬░ C) en het feit dat lachgas een zuurstof drager is (36% zuurstof aanwezig). Alleen voor acceleratie en kortstondig gebruik. Bij voldoende technische maatregelen tot meer dan 150% vermogenstoename mogelijk.

Een vulstation is bij DBM aanwezig.