Nissan Skyline 350GT

De 350GT heeft weer een paar grote veranderingen ondergaan, zo is het onderstel volledig vervangen voor Ikeya Formula armen. De voorfussees zijn de orginele rubberbussen vervangen voor uniball exemplaren. En aan de achterzijde zijn alle armen vervangen. Na een aantal jaren werd het ook weer tijd voor nieuwe remschijven en blokken waardoor nu de onderzijde weer nieuw en fris is.

Het brandstof systeem is verbeterd middels een aeromotive A1000 brandstofpomp en ingebouwd in een compleet carbon setup in de wielbak achterzijde. Voor en na de pomp zijn filter geplaatst ook zijn alle brandstof leidingen vervangen voor tyleen exemplaren en natuurlijk vergroot. De pomp uitvoering is de platinum lijn van Aeromotive. Door deze nieuwe setup en door de motor te voorzien van 1.000cc bosch injectoren en Plasma Direct coilpacks is de auto klaar voor zijn nieuwe mapping naar boven de 750pk.

Bij de eerste wegtest bleek eigenlijk al snel dat het uitlaat systeem niet toereikend was. De enkele 3 inch pijp die zelfs aan de voorzijde nog 2,75 inch was deed goede zake met de turbosetup op 450pk maar bij onze nieuwe setup wilden de turbo’s niet meer opspoelen. Het systeem is snel vervangen door een nieuw ontworpen systeem waarbij 2 3 inch pijpen naar achteren gaan. Dit bracht de turbo’s wel naar de naar ons gewenste druk van 1,2 tot 1,5 bar. Houd rekening met het feit dat de motor 4,3 liter is en er twee TD05 turbo op geplaatst zijn. De screamer pipes hebben we voor het dramatische effect naar buiten gehouden.

De vermogensbank kon helaas het koppel van deze auto niet handelen. De laatste runs zijn gedaan op de weg. We schatten op dit moment het vermogen rond 700pk maar het koppen zal richting de 900N/m gaan. Latere metingen zullen dit hopelijk bevestigen.

Cosmetisch zijn de ultralite wielen vervangen voor de 200 Track serie van Varrstoen aan de voorzijde 19×9,5 et12 en aan de achterzijde 19×10,5 et22. Ook de vredestein banden hebben plaatsgemaakt voor de Bridgestone S001 wat overigens een zeer stille band is met erg veel tractie. Als special is de lip van het wiel gepolijst.

Auto: Nissan Skyline V35 350GT

Kleur: Zilvergrijs

Bouwjaar: 2003

Vermogen / koppel: > 600PK / > 700Nm

Prestaties: Acceleratie 0-100km <4,0sec

Engine Modifications:

Krukas Brian Crower gesmeed & fully balanced 86,4mm stroke
Drijfstangen Titanium Pro series BC
Zuigers CP forged aluminium
Sleeves Darton 100mm
Reinforced billet girdle
Koppakkingen Cometic
Oliepomp rev-up Nismo
Nokkenassen BC 264gr 11mm lift
Greddy TD05 turbokit
Greddy Oliekoelerkit
Injectoren Bosch 1000cc
Altered atmosphere fuelrail kit
Aeromotive brandstofdrukregelaar
Aeromotive A1000 Platinum brandstofpomp
Aeromotive Platinum brandstoffilters
ATI balancer pulley
Kinetix Intake plenum
Upgraded Greddy EVOII uitlaat
APR cilinderhead studs
High flow Race Catalist-pipe

Drivetrain:

High performance RE5R05A Automatic gearbox (750+ pk)
High performance Custom Stall converter
Paddle shift gearkit

Suspension and Handling:

Suspension arms all Ikeya Formula
Suspension Greddy Performance S-type

Brakes:

Greddy Front 360mm 6-pots remsysteem Rear 360mm 4pots systeem

Wheels and Tyres

Varrstöen TRACK 200  19 inch
front 9.5J    Bridgestone S001  255/35
rear 10.5J   Bridgestone S001  295/30

Miscellaneous:

Bodykit Greddy
Costum changes frontbumper