Innovate Supercharger voor Toyota GT86 FRS & Subaru BRZ

DBM engineering levert en monteert deze kwalitatieve hoogstaande superchargerkit van Innovate. Het vermogen neemt toe tot meer dan 265pk. Na veel metingen met diverse orginele auto blijkt dat zowel de subaru als de toyota versies vaak niet boven de 185pk komen met deze set is de winst minimaal 80pk en tegen de 100Nm. We adviseren deze kit altijd met intercooler te plaatsen.
MainB_570
Om de kit evt. uit te breiden kunnen we een cold air intake van Injen monteren waardoor de motor beter ademt. Ook het uitlaatsysteem geeft aanzienlijke winst na vervanging. De grootste winst zit in het spruitstuk en de frontpipe. Hierbij kan gekozen worden om geen cat te plaatsen of evt. een race-cat 200 cells.

Na al deze aanpassingen wordt het maximaal haalbare vermogen 280pk. Hierna zullen aanpassingen aan het brandstof systeem gedaan moeten worden.

Innovate

Innovate Motorsports has announced the release of their high performance twin screw supercharger system for Scion FR-S, Subaru BRZ and Toyota 86 vehicles. The all new system includes Innovate’s proprietary twin screw supercharger, high performance aluminum intake manifold, molded intake tubing and all necessary hardware. The kit is Bolt-on installation. During the design, extra attention was given to make the system install like original equipment by including features such as specially constructed wiring extension harnesses that plug-in into factory connectors, pre-cut vacuum hoses, black powder coating, and a pre-assembled “bolt on and go” supercharger intake manifold assembly. In addition, the OEM air box and MAF sensor location are retained to maintain OEM driving characteristics.

  • Complete “preassembled” supercharger system with all necessary hardware for installation
  • Twin screw supercharger (positive displacement) delivers immediate boost at any RPM
  • Proprietary twin screw rotor design provides superior efficiency and reduced intake temperatures
  • Incredible low and midrange torque gains. Eliminates the large “torque dip” experienced with the production 2.0L engine.
  • High performance cast aluminum intake manifold provides improved performance
  • OEM quality and fitment
  • Very low maintenance (supercharger oil change required every 30,000 miles)

IMG_1399

Comments are closed.